2013. február 15., péntek

Gasztro - Fahéjas, kakaós, diós csiga


  Tegnap sütöttem egy kis csigát.....:) Nagyon fincsi lett és ezért úgy gondoltam, hogy megosztom veletek a receptet, mert nagyon egyszerű elkészíteni, kezdő háziasszonyoknak kiváló!!! :)
     
    Hozzávalók:
-250ml langyos tej
-100g cukor
-25g friss élesztő
-1 tojás
-125g lágy vaj
-1tk só
-650g liszt

  Én dupla adagot csináltam, mert készültem egy nagy adaggal a barátoknak is!


    A tejet, a cukrot és az élesztőt együtt 10 percig hagyjuk pihenni meleg helyen, hogy felfusson az élesztő. Majd belerakjuk a többi hozzávalót, jól összegyúrjuk és 2 órán keresztül meleg helyen kelesztjük.
   Amíg a tészta megkel addig elkészíthetjük a tölteléket, ami igazából bármi lehet, az én variációm a darált dió cukorral, a fahéjas cukor és a kakaópor amibe csoki darabokat raktam, hogy fincsi krémes legyen.
   Ha megkelt a tészta akkor kis zsömlécskéket csinálunk belőle, majd egyesével kinyújtjuk, megszórjuk a töltelékkel, felcsavarjuk és kb 2cm-es szeletekre vágjuk.
Azt hiszem brutálisra dagadt!
Sorakozó! :)












És íme a végeredmény!! Nincs is ennél szebb látvány.........Imádom!
A sütésnek vége irány a kávézó, hogy ellássam a barátokat egy nagy adag csigával nehogy éhen halljanak. És azt hiszem, hogy itt ért az egyik legnagyobb dicséret is rövidke sütögetős karrierem alatt: az egyik kedves barátom beleharapott egy csigába és azt mondta, hogy menten feleségül vesz...hát köszönöm a bókot Jani! :)
Ja és persze szarvasos pulcsi, mert imádom a telet és a karácsonyt!

És gondoltam megmutatom a mai reggelimet........Nagy bögre fahéjas kávé, egy pár csiga és egy jó krimi, mert imádom a krimiket, most biztos sokan furcsán néznek de ez van!! :)
                                                                                                                                   AnnaBaba


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése