2013. április 8., hétfő

Gasztro - zsemle házilag

   Már régóta szeretnék itthon készíteni kenyeret, zsemlét. Kézzel szerettem volna csinálni, akinek nincs hozzá kedve az nyugodtan dobja csak be kenyérsütő gépbe és mielőtt a gép megsütné vegye ki formáljon belőle zsemléket és a sütőben süsse ki.
   De ha ti is szeretnétek kézzel csinálni akkor itt van hozzá egy recept:


 - 2,5dl langyos tejben felfuttatunk 50g friss élesztőt, majd hozzá keverünk 50dkg lisztet, 50g szobahő mérsékletű vajat, 1 tojást és egy csipet sót. Kidagasztjuk majd duplájára kelesztjük. Zsemle formákat gyúrunk, szerintem úgy 6-8 db termetes zsömi kijön belőle.

 
     A tetejét tejjel vagy tojással kenjük meg sütés  közben, 180 fokon 15-20 percig sütjük. A tésztába is és a zsemlék tetejére is szórtam lenmagot, napraforgómagot és szezámmagot. Szerintem legközelebb pirított tökmagot és olívabogyót (leöblítve és felkarikázva) fogok belerakni.







    Alkalmas esti fogyasztásra, kellékek:
-zsemle,
-meleg kakaó,
-takaró,
-egy jó film.


   És reggelinek is kiváló a Páromnak csináltam egy nagyon fincsi szendvicset a húsvéti sonka maradékát raktam bele, megkentem tormával és sajtot is szeleteltem bele.....fincsiiiiii!!!! :)



Remélem kipróbáljátok!
AnnaBaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése